Data Protection and Privacy Policy

lørdag den 24. december 2011

Glædelig jul!

Så er det endelig blevet 24 december, er I færdige til i aften?

Det gode ved julen er at den kommer enten vi er klare eller ej.
Skulle der så mangle en ting, så går det nok alligevel.

Ja da, bortset fra sidste år da vi havde glemt
kirsebærsovsen og var nødt til at ha jordbær til vores Ris a la mande!


Jeg havde lyst til vise jer min kæreste julepynt. Det er en nisse fra mit hjem.
Mine forældre havde en Brugsforretning da jeg var barn,
og hvert år var nissen en del af juledekorationen i butikken.

Han havde bestandig en ny placering, og vi søstre syntes det var sjovt
at få lov til at være med til bestemme hvor han skulle være.

Nu sidder han i min stue.

Da mine børn var mindre- og mere pilfingrede- havde
han en skåneplacering hvor de ikke kunne nå ham.

Nu de senere år en han mere tilgængelig, men jeg tror
at i går er første gang han har været ude i sne.

Det var lidt mimring herfra.

Hvis du har holdt ud så langt som hertil,
vil jeg afslutte med at ønske en rigtig

GLÆDELIG JUL!

4 kommentarer:

  1. Hvor er det en fin nisse du har boende hos dig.
    Og dejlig historie til. Det er sjovt så meget den slags ting betyder for os alle. Især i juletiden.
    Jeg er klar til i aften - det er en let omgang og vi er 3 om jobbet. Så vi har rigelig tid til hygge. Og JEG har styr på kirsebærsovsen...

    Rigtig glædelig jul til dig og dine. Tak for alle dine besøg hos mig og alle dine søde kommentarer.
    Især stor tak til R for hjælp i maj måned. Det gav mig så stor viden om tingene, at jeg turde stille mig an og kræve min ret. Trist det kan være nødvendigt - men det var det åbenbart. Og nu er der ikke noget, der ikke er tjekket - uden overhovedet at finde noget. Men status er uændret ! Hils ham mange gange fra mig.
    Knus til dig fra Annette

    SvarSlet
  2. Glaedelig jul Dorte!
    xxx Margreet

    SvarSlet
  3. Dejligt med julepynt der har historie, og din nisse er rigtig sød.
    Hmm, jordbærsovs til risalamande, den var ny :o)
    Glædelig jul til dig og dine

    SvarSlet